ANNONSERING

Genom annonsering i den digitala världen får du flexibilitet, precision och mätbarhet. Vi på T&Co hjälper dig och ditt företag att synas genom digital annonsering på sociala medier, sökmotorer och i nyhetsmedier.

Vår expertis ligger i att skräddarsy strategier för att maximera din synlighet i det digitala landskapet, och vi anpassar våra metoder för att möta dina specifika affärsmål och behov. Vi strävar efter att skapa annonser som når rätt människor, baserat på demografiska faktorer, intressen och beteenden. Dessutom övervakar och analyserar vi kampanjresultat i realtid för att göra nödvändiga justeringar.

Meta Ads

Annonsering via Meta (Facebook & Instagram) ger dig möjlighet att nå ut till en stor och varierad publik på ett kostnadseffektivt sätt samtidigt som du har möjlighet att skräddarsy dina kampanjer för en ökad relevans.

Du har väl hörs talas om remarketing?

Google Ads

När du syns i sökresultaten på Google syns du på världens mest använda sökmotor. Personer som söker på Google har ofta en aktiv köpintention och är längre i sin köpresa. Genom att placera annonser på Google syns ditt företag för dem som redan letar efter produkter eller tjänster som du erbjuder. När du annonserar här betalar du endast när en person faktiskt klickat sig in på din webbplats.

Programmatisk

Nyhetsmedier når en bred publik och har ofta ett etablerat förtroende bland sina läsare. Annonsering på dessa plattformar ger ditt företag exponering för en engagerad och varierad målgrupp. Vi jobbar med egen samt extern data som gör att vi kan rikta dina annonser direkt till din målgrupp. Du slipper alltså annonsera mot personer som inte är intressanta för ditt företag.

Vanliga frågor om annonsering

  • Kostnaden för att annonsera beror på plattform, vilken budstrategi man väljer och hur stor din målgrupp är. Generellt sett är Meta den mest kostnadseffektiva plattformen att annonsera på. Vill du synas på exempelvis Linkedin är det något dyrare. Vill du ha en mer exakt bedömning får du gärna kontakta oss.

  • Remarketing riktar annonser till personer som tidigare har besökt en webbplats eller interagerat med tidigare annonser. Det syftar till att återfå deras uppmärksamhet och öka chansen för konvertering. För att kunna bedriva remarketing krävs en så kallad Facebook-pixel eller en Google Ads Remarketingtagg på din hemsida.

  • Nej, användning av Google Ads garanterar inte alltid en topplacering. Dina annonsers placering i sökresultatet baseras på ett auktionssystem där flera faktorer påverkar var dina annonser kommer att visas. Utöver budsumman, som du är villig att betala för varje klick, beaktar Google relevansen av din annons och kvaliteten på din hemsida.

    För att öka dina chanser till en högre placering bör du fokusera på att skapa relevanta och högkvalitativa annonser, optimera dina sökord noggrant, och se till att din landningssida är relevant och användarvänlig.

  • Den bästa plattformen att annonsera på beror på din målgrupp.

    Vanligast är att inkludera sociala medier som Facebook och Instagram, sökmotorer som Google, och digitala nyhetsmedier. Det är viktigt att se varje plattform som egen och anpassa annonseringen utefter målgrupp och syfte. Genom att anpassa annonseringsstrategin för varje plattform kan du maximera effektiviteten och nå rätt målgrupp på rätt ställe.

Kontakta oss

Har det dykt upp några frågor? Hör gärna av er till oss så svarar vi så fort vi kan.

eller kom förbi på en kaffe…

Centrumhuset, Myggenäs
471 60 Tjörn
Måndag –Fredag
Kl:08.00–17.00